26/04/2024
Главная / Жамият / БОМДОД НАМОЗИ-АЁЛЛАР УЧУН

БОМДОД НАМОЗИ-АЁЛЛАР УЧУН

Тоза кийим, тоза бадан, намоз укиладиган тоза уринда тахорат билан киблага юзланган холда намоз укишга киришилади. Намоз куйидаги тартибда укилади.

Икки ракатли суннат намозлари укиш тартиби:
1. Каба томонга юзланиб «Бомдод (ёки пешин, шом, хуфтон) намозининг икки ракат суннатини холис Аллох учун укишга ният килдим» мазмунида ният килинади.
2. Икки кул кафтини киблага карата кутариб, бош бармок кулок юмшогига теккизилади ва «Аллоху акбар», дея такбир айтиш билан намоз бошланади.
3. Кулларни ковуштирган холда киндик остида тутиб «Сано» («Субханака аллохумма…») укилади.
4. Тааввуз («Аузу биллахи…»), басмала («Бисмиллах…») билан Фотиха сураси, кейин тааввуз ва басмала айтмай зам килиб (кушиб) бирорта сура укилади.
5. «Аллоху акбар» деб эгилиб рукуга борилади, бунда уч марта «Субхана роббиял-азийм» (Улуг Роббим покдир), дейилади.
6. Белни тиклаётиб «Самиаллоху лиман хамидах» (Узига хамд айтган кишини Аллох эшитади), дейилади. Тула тикланиб булгач «Роббана лакал хамд» (Роббим, мактов факат Сенгадир), дейилади.
(Жамоат билан намоз укилганда имом аввалги дуо билан кифояланади, иктидо килувчи (эргашувчи) кейингисининг узини айтади)
7. «Аллоху акбар» деб ерга аввал тиззалар, кейин кафтлар, сунг бурун ва пешона куйилиб, сажда килинади. Бунда тирсаклар ерга ва бикинларга теккизилмайди, барча азолар, хусусан, оёк бармоклари иложи борича киблага юзлантирилади. Саждада уч марта «Субхана Роббиял-ало» (Олий Роббим покдир), дейилади.
8. «Аллоху акбар» деб саждадан бош кутарилади ва чап оёкни тушаб, унг оёк кифтини тик килиб, бармоклар киблага юзлантирилган, икки кул кафти учи тизза баробарига куйилган холда утирилади.
9. «Аллоху акбар» деб иккинчи марта юкоридаги каби сажда килинади.
10. «Аллоху акбар», деб кхеч нарсага суянмай иккинчи ракатни укиш учун уриндан турилади.
11. Иккинчи ракатда хам «Бисмиллах…» билан Фотиха сураси, оркасидан Курондан билганича бирор сура ёки узунрок  оят укилади.
12. Биринчи ракатдагига ухшаш руку, саждалар килинади.
13. Саждадан сунг унг оёгини тиклаб, чап оёги устига утиради ва аввал «Ташаххуд» («Аттахийят…»), ортидан икки саловот («Аллохумма солли ала…» ва «Аллохумма барик ала…»), кейин дуолар («Роббана…») укиб, аввал унг елкага, кейин чап елкага «Ассалому алайкум ва рахматуллох», деб салом беради, шу билан икки ракат намоз якунланади. Икки ракатли фарз намозлари укиш тартиби хам бундан фаркланмайди.
ВИДЕО
Турт ракатли суннат намозини укиш тартиби:
1. “Турт ракатли пешин намози суннатини холис Аллох учун укишга ният килдим” мазмунида ният килинади.
2. Куллар кафтини киблага каратиб такбир (“Аллоху акбар”) айтилади.
3. Куллар богланиб, Фотиха ва ортидан бирор сура кушиб укилади.
4. Такбир билан рукуга бориб, уч марта “Субхана Роббиял азийм” дейилади.
5. Тикланиб “Самиаллоху лиман хамидах”, “Роббана лакал хамд” дейилади.
6. Такбирлар билан икки марта сажда килиб, хар бирида “Субхана Роббиял ала” дейилади.
7. Яна такбир билан тикланиб, юкоридаги тартибда иккинчи ракат хам адо этилади.
8. Иккинчи ракат саждасидан сунг факат “Ташаххуд” (“Аттахият”) укиб, такбир билан учинчи ракатга турилади.
9. Учинчи ракатда хам Фотиха, бирор сура кироат килинади.
10. Такбир билан рукуга борилади, икки марта сажда килинади.
11. Такбир билан туртинчи ракатга турилади, Фотиха, бирор сура кироат килинади.
12. Такбир билан руку ва икки марта сажда килинади.
13. Кейин чап оёк устига утириб, унг оёкни бош бармогига  тиклаган холда “кадаи охир”да “Ташаххуд”, саловотлар, дуолар укиб, икки томонга салом берилади.
Уч ракатли намоз укиш тартиби: 
1. Аввалги икки ракат юкорида баён этилган икки ракатли намоз укиш тартибига кура адо этилади.
2. Иккинчи ракатдан сунг “кадаи уло”да факат «Ташаххуд» укилади ва учинчи ракатга «Аллоху акбар» деб турилади.
3. Учинчи ракатда «Бисмиллах…» билан Фотиха сурасининг узи укилади, сунгра юкоридагидек руку ва сажда килинади.
4. “Кадаи охир”да утириб, «Ташаххуд», саловотлар ва дуоларни укигач, салом бериб намоз якунланади.
Турт ракатли фарз намозларини укиш тартиби:
“Турт ракатли пешин (ёки аср, хуфтон) намозлари фарзини холис Аллох учун укишга ният килдим” мазмунида ният килинади.
2. Такбир билан намозга киришилади.
3. Кулларни киндик остига боглаб, Фотиха ва бирор сура кироат килинади.
4. Такбир билан рукуга борилади.
5. Такбир билан тикланиб, сунгра яна такбир билан икки марта сажда килинади.
6. Иккинчи ракатга туриб, уни хам шу юсинда бажарилади.
7. “Кадаи уло”да факат “Ташаххуд” укиб, такбир билан учинчи ракатга турилади.
8. Учинчи ракатда факат Фотиха сурасининг узи кироат килинади ва яна такбир билан руку ва икки сажда килинади.
9. Такбир билан туртинчи ракатга туриб, бунда хам факат Фотиха сурасининг узи укилади.
10. Такбир билан руку ва икки сажда килинади.
11. “Кадаи охир”да “Ташаххуд”, саловотлар, дуолар укиб, икки томонга салом бериб, намоз якунланади.
Турт ракатли суннат намозлари хам турт ракатли фарз намозлари каби адо этилади. Факат турт  ракатли суннат намозларида учинчи ва туртинчи ракатларда Фотихадан сунг бирор сура зам килинади (кушиб укилади).

ЯНА МАЛУМОТ

Аёл киши уйчи кийимда намоз укиши

Бисмиллахир рохманир рохийм

Аллокхнинг Узигагина хамдлар, Унинг пайгамбари Муххаммад ибн Абдуллохга, у зотнинг оиласи ва сахобаларига салавоту саломлар булсин.

Сунг …

Бугунги кунда купчилик аёлларни намоз укишганида уйчи кийим, иштон, лозим, халат ёки шу каби тор, калта кийимларда намоз укиётганларини гувохи буламиз. Бундай кийимларда укилган намоз кабул буладими ёки юкми деган савол купчилик мусулмонларни, хусусан муслима опа-сингилларимизни кизиктирса ажаб эмас.

Аввало шуни еслаб утишимиз лозимки, Аллох таоло намоз укишга тараддуд кураётганларга зийнатланишини амр килди. Аллох таоло айтади:

«Эй Одам болалари, кхар бир сажда чогида зийнатланингиз, хамда (хохлаганингизча) еб-ичаверинглар, факат исроф килманглар. Зотан, У исроф килгувчи кимсаларни севмас» (Ароф: 31).

Шундай килиб, кимки намоз укимокчи булса, ушанга намоз учун зийнатланиши буюрилган. Купчилик мусулмонлар еса ушбу буйрукка хилоф равишда тунги пижамасида ёки иш кийимида намоз укийди ва узини намоз учун зийнатламайди. Аллох эса гузалдир ва гузалликни яхши куради.

Уламоларнинг фикрича зийнатланишликнинг енг оз микдори, бу авратни ёпишликдир. Шундан келиб чикиб улар айтишдики, авратни ёпиш намозни кабул булишидаги мухим шартларидан бири хисобланади. Кимки авратини ёпмаса, намози кабул булмайди.

Уларнинг «авратни ёпиш» деган сузларидан шу нарса тушуниладики, авратни ёпишлик фарз ва бунда нимадан фойдаланилганликнинг фарки юк. Бу холатда намоз раво булади, хатто аврат шаклини билинтириб турадиган кийим булса хам.

 

Хаккимизда

Яна маълумот

1

Кушлар хакида кизикарли малумотлар

Кушлар бизни ураб олган. Дунёда улар булмаган мамлакат йук. Биз улар хакида тез -тез уйламаймиз, …